Aj vy máte niekedy deň, keď si poviete, kiež by to išlo ľahšie … Takmer vždy to ide ľahšie, len treba vedieť ako na to.
Pripravili sme si pre vás zopár tipov, ako si zjednodušiť každodennú prácu v salóne či kaderníctve.
Plánovanie a rozvrhnutie vášho pracovného času
Pre efektivitu a prehľad je time-management pri práci v dnešnej dobe alfou-omegou. Je dobré si strážiť čas a úlohy, aby sa náhodou nestalo že na niečo zabudnete. Úplne najjednoduchším nástrojom s touto funkciou je Google Calendar. Viete si v ňom naplánovať celý pracovný deň, týždeň aj mesiace dopredu. Navyše veľkou výhodou je, že ho máte denne po ruke aj vo vašich mobilných zariadeniach. Jeho používanie je veľmi jednoduché až intuitívne. Tento “strážca” času a úloh môže byť veľkým pomocníkom nielen pre vás ale aj vašich kolegov v salóne či kaderníctve. Napríklad si viete samostatne vytvoriť vo firemnom kalendári kalendáre všetkých vašich zamestnancov alebo kolegov. To vám umožní mať prehľad o tom, aké služby sú v ten deň naplánované a kto je za ne zodpovední.
TIP: Pri zapisovaní si objednávok do kalendára si k nim pripisujte aj konkrétne mená klientov, tel. čísla prípadne iné poznámky, ktoré by pre vás mohli byť v budúcnosti užitočné (napr. odkiaľ sa tento zákazník o vás dozvedel, či je to jeho prvá návšteva alebo či nemá nejaké špeciálne požiadavky pre vybranú službu, …).
Texty, texty, texty
Každý deň pracujeme s textami či už v emailoch alebo postoch na sociálne siete. Veľakrát sa nám však stáva, že hoci si po sebe text prečítame aj 2-3x, po tom čo pošleme email zákazníkovi alebo vypublikujeme textáciu na Facebook či Instagram, nájdeme v ňom chybu. Je to však normálne, ide o autorskú slepotu. Preto je vhodné aby si po vás vyprodukovaný text ešte pred odoslaním alebo publikáciou niekto nezainteresovaný prečítal alebo si môžete pomôcť aj ďalším užitočným nástrojom, ktorým je online korektor. Netreba mu však prikladať 100% spoľahlivosť, predsa len je to program a nie ľudská bytosť.
Počas písania sa tiež môžeme stretnúť s prípadom, že sa stále opakujeme alebo nám to správne slovíčko vypadne z hlavy. Vtedy je vhodné použiť online synonymické slovníky, ktorých je na internete neúrekom. Medzi tie najpoužívanejšie patrí tento.
Vždy však myslite na to, že ak nájdete po sebe chybu v texte, ktorý je možné aj po zverejnení upraviť, urobte tak. Chyby a preklepy vašej značke nepridávajú na profesionalite a dôveryhodnosti.
Ak ste si nie veľmi isté v písaní čiarok, skúste používať jednoduchšie vety aby ste sa im mohli vyhnúť.
Komunikácia nadovšetko
Či už hovoríme o telefonickej komunikácii alebo rozhovore s jednotlivcom (Face to Face) na oboch stojí váš biznis. Prvým krokom k úspechu je, ak sa vám klient ozve sám. Je to znak toho, že má záujem o vaše služby. V tom prípade už máte z 50% vyhraté. Zostáva zvyšných 50%.
Snažte sa vyčleniť si počas dňa niekoľko minút práve na telefonáty (napr. 60 minút doobeda a 60 minút poobede). Túto informáciu určite ocenia aj vaši klienti, nakoľko sa im nestane, že im v tom momente nezdvihnete telefón. A aj pre vás to bude príjemnejšie, keď sa budete môcť počas ošetrenia naplno venovať klientke bez prerušovania.
Pri telefonovaní sa snažte dbať na váš tone of voice (tón hlasu). Nakoľko klientka nemá možnosť vidieť vás počas telefonátu dôležitým prvkom je práve váš hlas. Neprenášajte do rozhovoru zlú náladu, ktorú vám spôsobila ranná hádka s pokladníčkou v supermarkete či migréna z počasia. Na to vaši klienti určite nie sú zvedaví. Naopak uvítajú, ak váš hlas bude pôsobiť príjemne a priateľsky. Skúste si povedať nejakú vetu s úsmevom a bez neho. Počujete to, však? Pokúste sa teda do telefónu usmievať, pretože aj keď to druhá strana nevidí, určite to bude počuť na vašom hlase.
TIP: Počas telefonických objednávok sa snažte s klientom vypovedať si vopred všetky dôležité informácie (ako dlho bude ošetrenie trvať, cena ošetrenia, adresa vášho salónu či kaderníctva, kontaktné údaje …). V závere telefonátu si nechajte ešte raz od klienta potvrdiť dohodnutý termín návštevy.
Nebojte sa vyskúšať tieto nástroje, ich používaním ušetríte množstvo vášho osobného času, ktorý neskôr uvítajú vaše deti či manžel.
google kalendar, kadernictvo, komunikácia s klientom, kozmetika, texty