Premýšľate nad tým, ako posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň? Ste nerozhodní v otázke sociálnych sietí?
V súčasnej dobe marketing zastrešuje skutočne široké množstvo nástrojov, ktoré sú nápomocné v dosahovaní vašich cieľov. Treba ich len vedieť správne používať. Asi si hovoríte, ale ako na to? Čo mám urobiť, aby sa o mojom podnikaní dozvedelo viac ľudí? Kde mám hľadať moju klientelu?
V prvom rade si treba uvedomiť to najdôležitejšie, v dnešnej dobe sa podnikanie ako také presúva do online prostredia. Už v minulosti ste evidovali existenciu mnohých podporných platforiem (web stránka, sociálne média – Facebook, Instagram, …) na trhu, ktoré nám pomáhali oslovovať našich zákazníkov. Avšak dnes predstavujú tieto platformy ZÁKLAD fungovania každého biznisu. Navyše kombináciou a prepájaním jednotlivých médií dokážete zasiahnuť väčšie množstvo vašich potenciálnych zákazníkov.
A pritom vám stačia len 2 jednoduché veci pre ich každodenné používanie:
- stabilné pripojenie k internetu
- PC/ notebook alebo jednoducho lepší smartfón
Prečo využívať sociálne média? (Spomenieme len zopár výhod, ktoré vám tieto siete ponúkajú, nakoľko ich je neskutočne veľa.)
- žiadne počiatočné ani prevádzkové náklady,
- skvelý nástroj, ako dať vášmu okoliu vedieť aké služby ponúkate,
- časová a miestna flexibilita,
- detailné cielenie na vašich zákazníkov,
- blízkosť k vašim zákazníkom,
- variabilita komunikácie,
- lacný reklamný nástroj,
- využitie analytických údajov z vašej stránky.
A ešte omnoho viac …
Ktoré sociálne médium je pre mňa to správne?
Dominantnými sociálnymi médiami na Slovenskom trhu sú práve Facebook a Instagram. Pri rozhodovaní o tom, ktorému médiu priradiť vyššiu hodnotu vo vašom podnikaní nám pomôže vaša cieľová skupina zákazníkov. Ak sú vašimi klientmi prevažne ženy vo veku od 30 rokov a vyššie, vhodnejší pre vašu propagáciu bude určite Facebook. Ak máte pocit, že sú to klienti do 35 rokov jednoznačne treba vykročiť cestou Instagramu. Môže sa však stať, že si stále nie ste istý/á a že vašu cieľovú skupinu tvoria z polovice klienti do 35 rokov a z druhej polovice práve klienti od 30 rokov a viac. V tom prípade sa treba zamyslieť nad tým, ktorá skupina klientov je pre vás ziskovejšia aj z pohľadu ponúkaných služieb. Samozrejme máte možnosť a je to len vo vašich rukách, či začnete vystupovať na oboch médiách. Tu je však potrebné zamyslieť sa, viac platforiem si žiada aj viac vášho osobného času a nemusí to vždy fungovať. Rovnako tak berte do úvahy, že zo začiatku sa budete správe vybranej siete venovať predovšetkým vy, nakoľko bude chvíľu trvať kým si nájdete niekoho na správu siete a vložíte mu do rúk svoj biznis a či vôbec. Preto je dobré voliť takú sieť, ku ktorej už máte vybudovaný vzťah, už viete, ako to na takej sieti funguje, aspoň z pohľadu vášho osobné profilu. Ak ste však danú sieť ešte nepoužívali a nemáte s ňou skúsenosti, prvým krokom je naučiť sa s ňou pracovať. Veď aj Picasso sa najprv musel naučiť správnej technike držania štetca či nanášania farieb na plátno a až potom pod jeho rukami začali vznikať umelecké skvosty.
Časom je vhodné k už existujúcej sieti pridať ďalšiu, na podporu práve sekundárnej alebo terciárnej cieľovej skupiny. Najvhodnejší čas je práve vtedy, keď už máte istotu, že predajný model na vašej Facebook alebo Instagram stránke funguje, vykazuje zisky a je stabilný.
Skvelou kombináciou online predaja je sociálna sieť a web stránka. Web stránke sa totiž pripisuje prvenstvo vo fungovaní akéhokoľvek biznisu. Možno si hovoríte, že vy vlastnú web stránku nepotrebujete mať. Avšak ak chcete nových klientov, potenciálnych zákazníkov, lepší imidž svojho mena a mnoho ďalších výhod, ktoré vlastný web ponúka, toto je tá správna cesta. Nezabúdajte, web stránku vám nikdy nikto nevezme zatiaľ čo Facebook alebo Instagram môže zo dňa na deň zmiznúť z povrchu internetového a vy prestanete v očiach zákazníkov existovať.
facebook, instagram, kadernictvo, kozmetika, sociálne siete